انتشار فراخوان سومین جشنواره‌ی بین‌المللی کتاب‌خوانی الکترونیکی رضوی با تأکید بر حضور کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه در کانون دومین کتاب گویای کانون خوزستان رونمایی شد :: نشریه الکترونیکی شهر آفتاب

نشریه الکترونیکی شهر آفتاب

روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان

نشریه الکترونیکی شهر آفتاب

روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان

در این سایت فعالیت های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان اطلاع رسانی می شود

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
با تأکید بر حضور کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه در کانون
دومین کتاب گویای کانون خوزستان رونمایی شد

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، مدیرکل کانون خوزستان در آیین رونمایی از دومین کتاب گویای کانون با عنوان «گوسفندی که عصبانی بود، خیلی عصبانی» نوشته‌ی ژوزف تئوبالد در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره یک دزفول گفت: پیرو تأکیدات مدیرعامل کانون در اهمیت دادن انجام فعالیت‌های کانون برای بچه های نابینا و معلول جسمی و حرکتی، کانون استان خوزستان این مهم را از چندی پیش با ساخت کتاب‌های گویا در مراکز خود آغاز کرده است و با قدرت این کار را ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: انشا الله به یاری خدا طبق برنامه های پیش بینی شده ابتدا مراکز کانون در شهرهای مختلف استان را به کتاب‌ها و محصولات مورد نیاز این بچه‌ها  شامل کتاب‌های بریل و گویا تجهیز خواهیم کرد و در آینده نیز برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا اولین مرکز فراگیر ویژه‌ی این کودکان و نوجوانان را در استان راه‌اندازی شود.
«گوسفندی که عصبانی بود، خیلی عصبانی» نام دومین کتابی است که در کانون استان خوزستان به شکل گویا برای استفاده کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه طراحی و اجرا شده است.
سعید گل گل مسئول کانون شماره یک دزفول و مسئول اجرایی این برنامه پیرامون این کتاب گفت: برای طراحی کتاب گویای «گوسفندی که عصبانی بود، خیلی عصبانی» از تصاویر کتابی با همین عنوان استفاده شده و صدا گذاری آن با حضور، پرستو پاشا، مهدیه کریوند و ساجده سلطانی سه تن از اعضای کودک دختر این مرکز انجام شده است.
گل گل مدت زمان این کتاب گویا را  4 دقیقه و 40 ثانیه عنوان کرد و یادآور شد: این کتاب همچنین قابلیت استفاده در گوشی تلفن همراه را دارد.
اولین کتاب گویای کانون استان خوزستان با نام «دعای موش کوچولو» نوشته‌ی کلر ژوبرت توسط مربیان و اعضای کانون شماره یک دزفول در ابتدای سال 1392 طراحی و اجرا شده بود.
گفتنی است: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر فعالیت‌های خود برای کودکان و نوجوانان عادی، از سال 1380 با ساخت اولین کتاب‌خانه‌ی فراگیر خود در تهران برای کودکان و نوجوانان دارای نیازهای خاص و معلول نیز فعالیت می‌کند.
در حال حاضر کانون دارای 5 مرکز فراگیر فعال برای کودکان و نوجوانان ویژه است و تولید کتاب‌های گویا نیز یکی از فعالیت‌های مهمی است که مدیریت انتشارات کانون، اداره کل کانون استان تهران و خوزستان به آن توجهی جدی نشان داده‌اند تا از این راه به نیازهای مراکز فراگیر کانون و دیگر کودکان و نوجوانان نابینا پاسخ دهند.

  • بهرام یارزاده دهکردی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی